1396/9/27 دوشنبه راه اندازی سیستم ویدیو کنفرانس داخلی دانشگاه پیام نور استان اصفهان سرور MCU بصورت کاملا رایگان توسط حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور استان اصفهان راه اندازی شد.

مهندس هادیان مدیر بخش فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور استان اصفهان در پی راه اندازی سیستم ویدیو کنفرانس داخلی در سطح دانشگاه پیام نور استان در واحد فناوری اطلاعات به بخشی از قابلیت ها و امکانات نرم افزاری این طرح اشاره کرد و گفت از جمله امکانات آن امکان ارسال پیام، فایل، تماس صوتی، پرزنت تصویر، تماس تصویری، نمایش فیلم، هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی و کنفرانسی نام برد و ادامه داد امکان برگزاری جلسات ویدیو کنفرانس و کنفرانس های صوتی مجزا و همزمان در این سیستم میسر می باشد و همچنین قابلیت کنترل سیستم و برگزاری کلاس های آموزشی از راه دور با قابلیت کنترل کلاس توسط استاد و دانشجو را نیز دارا می باشد که قابلیت ذخیره سازی تمام جلسات و کلاس ها در این طرح امکان پذیر خواهد بود و در همین راستا یادآور شد امکان ارسال جلسات ویدیو کنفرانس سازمان مرکزی به مراکز و واحدهای استان بدون نیاز به واسط کاربری خاص مقدور خواهد بود.

هادیان افزود: فاز اول این طرح در 8 مرکز دانشگاه پیام نور استان (اصفهان، آران و بیدگل، تیران،زرین شهر، شاهین شهر، شهرضا، گلپایگان، نایین) با ستاد استان با حضور رئیس استان و روسای مراکز مذکور افتتاح شد.

ایشان ادامه داد: در نظر است این طرح در آینده ای نزدیک برای تمام مراکز استان عملیاتی و راه اندازی گردد.

وی در خصوص مزایای این طرح گفت: سیستم ویدیو کنفرانس به صورت نرم افزاری است و بجز تجهیزات سخت افزاری انتقال صوت و تصویر شامل میکروفن و دوربین سمت سرویس گیرنده، هیچ هزینه ای در بر ندارد.

مهندس هادیان خاطر نشان کرد : پر هزینه ترین قسمت طرح که همان راه اندازی سرور MCU است بدون هیچ هزینه ای عملیاتی شد و به بهره برداری رسید. لذا با هر سناریو و پروژه ی نرم افزاری از جمله سیستم عامل های مختلف قابل یکسان سازی می باشد و همچنین می توان این طرح را به صورت شبکه ی ابری نیز راه اندازی کرد.

وی یادآور شد : این طرح در مرحله اول جهت رفع نیاز داخلی دانشگاه می باشد ولی در آینده می توان در طرح های درآمدزایی نیز از آن استفاده کرد.

در پایان مدیر فناوری اطلاعات استان نوید داد: این طرح می تواند تا 5 میلیارد ریال در سال صرفه اقتصادی به همراه داشته باشد.

فايلها
نمايه اي از محيط نرم افزار.jpg 144.105 KB
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر