1397/2/11 سه‌شنبه بازدید کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد از دشت لاله های واژگون منطقه دره بید دکتر سید سعید آیت به همراه جمعی از کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد در بیست و سومین برنامه طبیعت گردی این مرکز از دشت لاله های واژگون منطقه دره بید بازدید کردند.

     دشت لاله های واژگون دره بید در فاصله ای حدود 150 کیلومتری شمال غرب اصفهان ، در دره باریکی در روستای دره بید از توابع شهرستان فریدن و در بیست کیلومتری شهر داران واقع شده است. دشت لاله های واژگون دره بید دارای حدود ده کیلومتر وسعت است و در فصل بهار مملو از گلهای طبیعی به ویژه لاله سرخگون است که به رنگ سرخ مایل به بنفش بوده و لاله های این منطقه از روز چهلم تا شصتم بعد از عید شکفته می شوند و در موقع وزش باد سیر و روشن می شوند.

      لاله واژگون نام یک سرده از راسته سوسن سانان است. عمر این گیاه بسیار کوتاه است گل دهی این گیاه از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود و در فصل بارش پایان می یابد. لاله واژگون از گیاهان علفی پیاز دار و چند ساله است که تا کنون 15 گونه آن در ایران شناسایی شده است .

       برنامه های طبیعت گردی دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد در طول زمان تصدی دکتر آیت رئیس دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد به منظور بهره برداری از مواهب طبیعت و شکرگزاری خداوند همه ساله به صورت کاملا خودگردان با هزینه کرد متقاضیان شرکت در برنامه برگزار می گردد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر