1396/2/25 دوشنبه برگزاری پنجمین همایش ملی مدیریت و کار آفرینی در دانشگاه پیام نور مرکز خوانسار پنجمین همایش ملی مدیریت و کار آفرینی به مدت دو روز با حضور اساتید ،محققین و پژوهشگران ،دانشجویان ، رئیس نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور ، برخی مسئولین سازمان مرکزی دانشگاه و رئیس و معاونین دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار گردید.

در مراسم افتتاحیه این همایش  رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به تجربه و دستاوردهای علمی، پژوهشی و فرهنگی چندین ساله دانشگاه پیام نور در سطح کشور اظهار کرد: نمونه این توانمندی ها فارغ التحصیلان خوبی است که این دانشگاه داشته است و اکنون در بخش های مختلف به کارگیری شده اند.

مهدی یوسفی با بیان این که در زمینه پژوهشی نیز تعداد، رتبه و محتوای مقالات در جایگاه خوبی در این دانشگاه برخوردار است گفت: از وظایفی که به عهده دانشگاه های نسل سوم و چهارم است ایجاد و گسترش مراکز رشد و کارآفرینی است.

وی افزود: امید است این همایش بتواند گام مهمی در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید بردارد و آثار و نتایج آن به توسعه بخش کارآفرینی کمک نماید و این انتظار می رود که با وجود حضور متخصصان و نخبگان این رشته به حل مشکلات کشور کمک شود.


معاون علمی پژوهشی دانشگاه پیام نور استان اصفهان از دیگر سخنرانان این همایش بود ، وی با تاکید بر این که باید نگاهی تازه و دوباره به مقوله کارآفرینی داشته باشیم تصریح کرد: موتور محرک توسعه، کارآفرینی است و تحقیقات نشان داده است که پژوهش، سرمایه های انسانی و مادی شروط لازم برای توسعه بوده اما به تنهایی کافی نیستند.

دکتر عبدالعلی منصف افزود: نو آوری محرک هر توسعه ای است و فرایندی است که از طریق آن عقاید جدید کارآفرینان برای ایجاد منابع توسعه به منظور افزایش سود به کار گرفته می شود و در این راه گشودن یک بازار جدید برای یک محصول نوآوری است.


مدیر کل نظارت و ارزیابی کشور و دبیر  علمی همایش مدیریت و کارآفرینی نیز حضور و مشارکت دانشگاه های معتبر در این همایش را ارزشمند دانست و اظهار کرد: ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد ۱۸۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

محمودی میمند با بیان این که برگزاری این گونه همایش ها جرقه کوچکی است که در حوزه کارآفرینی رخ می دهد گفت: علی رغم جلسات متعدد و همایش های مختلف ما هنوز اقدام اساسی در این حوزه انجام نداده ایم وباید به دنبال مطالعه و بررسی بیشتر روی مقالات آینده پژوهی باشیم.

وی افزود: تا سال ۲۰۳۰ بسیاری از مشاغلی که اکنون وجود دارند دیگر وجود نخواهند داشت و ۵۰ درصد از دانشگاه ها دیگر به شیوه کنونی ادامه فعالیت نمی دهند و شیوه های آموزشی متحول خواهند شد، لذا اگر می خواهیم کارآفرینی را توسعه دهیم باید نگاه به آینده پژوهی داشته باشیم.

همچنین دکتر احمد صافی نخبه و چهره ماندگار حوزه تعلیم و تربیت و دکتراحمد روستا استاد ممتاز علم بازاریابی ایران به ایراد سخنرانی پرداختند و نکات ارزشمندی در حوزه تخصصی خود بیان کردند.

این همایش در ادامه نیز با ارائه مقالات و پنلهای علمی تخصصی ادامه یافت و با سخنرانی استاد اورعی با موضوع جذب گردشگری در شهرستان خوانسار و دکتر روستا در حوزه مدیریت تحول وبازاریابی پایان یافت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر