1395/12/2 دوشنبه برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع « من و کالای ایرانی یا کالای خارجی ؟ » در دانشگاه پیام نور واحد بهارستان کرسی آزاد اندیشی با موضوع « من و کالای ایرانی یا کالای خارجی ؟ » با همکاری دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان ، بسیج دانشجوئی شهید دیالمه و انجمن علمی دانشجوئی جهانگردی ققنوس دانشگاه پیام نور واحد بهارستان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور واحد بهارستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی، در این برنامه دو گروه موافق و مخالف با موضوع مورد بحث شروع به صحبت نمودند و نظرات خود را طی زمان های مشخص شده ارائه دادند . سپس مهندس سیفی ضمن رفع ابهامات و توضیحات برای مسائل مطرح شده هر دو گروه  گفت : «  در استفاده از کالای ایرانی یا خارجی باید دیدگاه ها و نحوه نگرش به موضوع بررسی شود  و دیدگاه ها با هم متفاوت است. بستگی دارد از کدام دیدگاه به موضوع بنگریم . اگر بخواهم به اقتصاد خودم نگاه کنم این نگاه ، قائم به من و نگاه من است و ممکن است بدون در نظر گرفتن کیفیت فقط بر اساس قیمت و صرفه اقتصادی  و منافع خودم از کالای خارجی استفاده کنم اما اگر از نگاه ملی به موضوع بنگرم ، من نیز مسئول تمام وقایعی هستم که در کشورم اتفاق می افتد و به طور غیر مستقیم باعث مشکلات جامعه از جمله موج بزهکاری شامل بیکاری ، اعتیاد و به دنبال آن طلاق و بسیاری مشکلات دیگر هستم .  از طرفی خود ما یک نیروی انسانی ایرانی هستیم . اگر کسی دردی یا لبخندی بر لب دارد آن نتیجه عملکرد من است .  پس  بر اساس این واقعیت ،  واقع بینانه تصمیم بگیریم و پای تصمیم بایستیم .

مهندس سیفی در ادامه افزود:  جوامعی که رشد کردند توانسته اند معایب و محاسن تولیدات خود را ببینند  و رفع کنند یا تقویت نمایند .

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور در ادامه در خصوص استفاده از کالای ایرانی اظهار داشت : باید جامعه مطالبه گر باشد ، ما مطالبه عمومی مان ضعیف است . باید هزینه های غیر مدیریتی و همچنین مشکلات خط تولید  را اصلاح کرد. عملکرد مدیریت تولید را باید بررسی کرد تا بتوان کالای ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب را در اختیار همگان قرار داد . جوامعی که رشد کردند توانسته اند معایب و محاسن تولیدات خود را ببینند  و رفع کنند یا تقویت نمایند .  »  .در ادامه دانشجویان حاضر در این مراسم نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و کارشناس محترم به سؤالات ایشان پاسخ داد .

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر