1397/2/18 سه‌شنبه گرامیداشت مقام استاد همراه با جشن نیمه شعبان در دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد با فرا رسیدن میلاد حضرت مهدی (ع) و گرامیداشت روز استاد به منظور تجلیل از مقام طلایه داران عرصه علم و فرهنگ و بزرگداشت میلاد مهدی موعود (عج) مراسم جشنی در دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد برگزار گردید.

در ابتدای مراسم که با حضور دکتر مهدی یوسفی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان و دکتر سید سعید آیت رئیس دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد و اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار گردید ،رئیس دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری گفت: اسلام دین رحمت و پیامبر اسلام طبق آیات قرآن رحمتی برای عالمیان است و دانستن این موضوع موجب برداشت صحیح از دین می شود چرا که برداشت های امروزی از دین برداشت های سطحی بوده و بیشتر وجه خشونت دارند، حال این برداشت ها از جانب هر فرقه ای باشد صحیح نیست و طبق نص صریح قرآن پیامبر اسلام رحمت برای تمام موجودات هستی است و برخی از مفسرین عالمین را به دو دنیا تعبیر کرده اند یعنی  وجود پیامبر اسلام رحمت برای همه موجودات دو دنیا است و آن که ما منتظرش هستیم و جانشین پیامبر اسلام است نمونه ای از وجود مبارک حضرت محمد(ص) خواهد بود و هر برداشت ارتجاعی درباره حضرت مهدی(عج) نیز در تناقض با این آیه است چرا که سیره اهل بیت (ع) یکی است و آنان نور واحدی هستند.

وی افزود: خداوند در قرآن دلیل اقبال مردم به پیامبر را نرمی در رفتار بیان می کند. پیامبر بسیار شبیه مردم بود و جایی که حضور داشت نمی شد او را از دیگران تشخیص داد چرا که همانند مردم لباس می پوشید.خداوند جای دیگری در قرآن به پیامبر (ص) می گوید که عده ای تو را ساده لوح می دانند و قرآن ادعا می کند که همین برای مردم بهتر است. نکته دیگر این است که هم پیامبر (ص) و هم حضرت علی (ع) مهربان و شوخ طبع بوده اند و جالبتر آن که در شورای تعیین جانشین برای پیامبر ایرادی که به حضرت علی(ع) وارد کردند شوخ طبعی و جدی نبودن در امور بود اما در هر حال این رفتار حکیمانه سبک و سیاق زندگی همه ائمه بوده است و حضرت مهدی (عج) نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.

دکتر آیت ضمن گرامی داشتن روز استاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: استاد مطهری شخصی است که همزمان در علوم حوزوی و دانشگاهی فعال و معتقد به داشتن کرسی های آزاد اندیشی برای تدریس مکاتب مختلف در دانشگاه ها بود، چرا که به اعتقاد ایشان برتری دین و مکتب اسلام را می بایست با دلایل علمی به دیگران فهماند و این سیره ائمه اطهار(ع) بوده که همگان را به پرسشگری تشویق می کردند و جایگاه این پرسشگری امروزه دانشگاه و حوزه است.

دکتر مهدی یوسفی رئیس دانشگاه پیام نور استان نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی توفیق گام برداشتن در راه حق سخنان خود را آغاز کرد. وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت مقام معلم، این روز را به اعضای علمی دانشگاه تبریک گفت و افزود: در دنیایی که از ناملایمات ، ظلم و بی عدالتی لبریز و اصلاح امور از دست بشر امروزی خارج شده، همه صلح طلبان و آزادی خواهان دنیا چشم امید به ظهور فردی دارند که آن شرایط آرمانی را محقق کند. ایشان در ادامه در خصوص مقام معلمی اظهار داشت: معلمین افرادی هستند که با عشق، گذشت و فداکاری و بدون چشمداشت به منافع مادی و با تحمل سختی های فراوان تلاش می کنند به جوانان و آینده سازان آگاهی ببخشند و چنین افرادی دارای جایگاهی والا و با ارزش هستند و بر ماست که با تلاش و مطالعه بیشتر سپاسگزار این عزیزان بوده و قدردان زحماتشان باشیم و اساتید هم باید در رشد و ارتقای دانشجویان تلاش کرده و امید به آینده را در آن ها زنده نگه دارند.

دکتر یوسفی در خصوص دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد، دانشگاهی با قدمت و درخشان در سطح استان و کشور است و این امر مرهون  افراد بیشماری است که در 30 سال گذشته برای ارتقای جایگاه دانشگاه در شهر علم دوست و عالم پرور نجف آباد تلاش کرده اند و حفظ این جایگاه وظیفه همه کارکنان، اساتید و دانشجویانی است که با سختی های سیستم دانشگاه پیام نور مواجه اند اما با وجود این سختی ها نام دانشگاه پیام نور در میان دانشگاه های بزرگ تر و با امکانات بیشتر درخشان است و آمار بالای قبولی دانشجویان در آزمون های تخصصی و ورود به مقاطع بعدی شاهدی بر این مدعا است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در پایان سخنان خود بر بهره مندی از ویژگی های ماه های پر برکت شعبان و رمضان و آمادگی برای میهمانی خدا که نعمتی بزرگ برای همه است تاکید کرد.

اجرای مولودی خوانی و گروه کرال و نیز استندآپ کمدی از دیگر برنامه های جذاب این جشن بود و همچنین کلیپ هایی در مورد حضرت مهدی (عج) و استاد شهید مطهری در طول برنامه پخش گردید.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آثار استاد شهید مرتضی مطهری برگزار گردید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر