1396/8/15 دوشنبه توریک روزه نایین گردی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز نائین بازدید ازمکان های تاریخی شهرستان نایین توسط دانشگاه پیام نور مرکز نائین با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور مرکز نائین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز نائین دانشجویان وجمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز نایین نیز در این تور یک روزه از این اماکن دیدارکردند.دربازدید از مسجد جامع نایین ،مهندس محمدی کارشناس میراث فرهنگی وراهنمای گروه با بیان اینکه این مسجد سومین مسجد ایران ازلحاظ قدمت تاریخی است،گفت : وجود چنین مسجدی بااین قدمت طولانی و بااین وسعت وزیربنای بالا ،شبستان ها،سرداب وایوان آجری و منبر بزرگ وقدیمی اش گویای یک واقعیت است وآن اینکه شهر نایین درزمانهای بسیارقدیم شهری بزرگ وپررونق بوده است.

دراین بازدید که باهمراهی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز نائین دکترکوهکن برگزار شد ازآسیاب آبی ریگاره نیز بازدید به عمل آمد.مهندس محمدی گفت:آسیاب آبی ریگاره در محمدیه شهر نایین، به عنوان یکی از شاهکارهای معماری و هنری شهرستان نایین محسوب می شود. این آسیاب با تکنیک و روش کند و با وسعت بسیار زیاد به طول حداقل ۱۵۰ متر و عمق ۳۰ متر در دل خاک حفر شده است. سنگ های بزرگ این آسیاب به وسیله آب قنات بسیار قدیمی کیخسرو که در عمق ۱۸ متری در زیر زمین به طرف تنوره آسیاب هدایت و با فشار زیاد بر روی چرخ های آسیاب فرومی ریخته به حرکت در می آمده است.قدمت این آسیاب بیش از 2000سال میباشد.درپایان تورنایین گردی از کارگاه های عبا بافی محمدیه نیز بازدید شد.عبابافی یکی از صنایع  پررونق درقدیم شهر نائین بوده که اکنون درحال فراموشی است.

لازم به ذکر است نایین شهری باسابقه ی تاریخی بسیار طولانی،شهری شناخته شده ومورد توجه گردشگران داخلی وخارجی است که روزانه صدها تن از آنها ازاماکن وابنیه تاریخی آن دیدن میکنند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر