1396/2/20 چهارشنبه برگزاری اردوی زیارتی فرهنگی و گردشگری شیراز ویژه دانشجویان دختـر دانشگاه پیام نور مرکز اردستان طبق برنامه مصوب در شورای فرهنگی، به همت امور فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان جهت توسعه و تعمیق اندیشه فرهنگی و تقویت روحیه نشاط و همکاری اردوی زیارتی فرهنگی و گردشگری به مقصد شیراز با حضور تعداد 42 نفر ازدانشجویان دختر، به مدت 5 روز ، برگزار گردید.

دانشجویان روز چهارشنبه  13 اردیبهشت  ماه با حضور مسوولین دانشگاه و جمعی از اولیای محترم این عزیزان، به منظور عزیمت به شیراز ( پایتخت فرهنگی کشور ) بدرقه شدند و ساعت 07:00 صبح در اردوگاه شهید دستغیب ( که از قبل هماهنگ شده بود ) اسکان یافتند.

در این سفر علمی و سیاحتی بازدیدهای متعدد و پر باری برای دانشجویان برنامه ریزی شده بود که برخی از آن ها به قرار زیر است:

پنج شنبه 14/02/1396 ( روز اول ) :

بازدید از ارگ کریم خان و حمام ارگ، باغ نظر ( موزه پارس )، مسجد وکیل، بازار وکیل و زیارت شاهچراغ

جمعه 15/02/1396 ( روز دوم ) -  روز شیراز :

بازدید از مسجد نصیر الملک، باغ نارنجستان قوام، باغ ارم، آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ و  حضور در شهر بازی

شنبه 16/02/1396 ( روز سوم ) :

بازدید از تخت جمشید، نقش رجب، نقش رستم و پاسارگاد

15 اردیبهشت ماه هر سال و دقیقا نیمه فصل بهار به نام " روز شیراز " نام گذاری شده است، باعث بسی خوشحالی است که در این روز دانشجویان این دانشگاه ضمن بازدید از باغ ارم، در برنامه زنده " خوشا شیراز "  شرکت کردند که در این برنامه " حمید عسگری " خواننده پاپ کشورمان نیز حضور داشت.

برگزاری مسابقات متنوع علمی فرهنگی جهت افزایش اطلاعات عمومی و ایجاد نشاط جمعی از دیگر برنامه های این اردو بود.

در این اردو، دانشجویان از اماکن فرهنگی، مذهبی  و تاریخی شهر شیراز بازدید نمودند که از این میان زیارت آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی ( ع )  فضای معنوی این اردو را مضاعف نمود.

سرانجام ساعت 19:00 روز شنبه مورخ 16/02/1396 دانشجویان شیراز را به مقصد شهرستان اردستان ترک نمودند و این اردو با استقبال والدین دانشجویان، درب دانشگاه پیام نور مرکز اردستان به پایان رسید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر