1396/9/29 چهارشنبه دیدار کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز خوانسار با امام جمعه شهرستان به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز خوانسار با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

دکتر عبدالمنافی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز خوانسار ضمن تبریک این روز مبارک که در واقع روز پیوند ایمان و علم، دانش و دین است گفت : امیدواریم از رهنمودهای مفید و موثر جنابعالی و اندیشمندان حوزه ها و وجود چهار حوزه علمیه شهرستان در دانشگاه بهره مند شویم.

 امام جمعه شهرستان ضمن تبریک هفته وحدت حوزه و دانشگاه طی سخنانی با ذکر این حدیث  امام صادق (ع) که  می فرمایند: " الْإِیمَانُ وَ الْعِلْمُ أَخَوَانِ تَوْأَمَانِ وَ رَفِیقَانِ لَا یَفْتَرِقَان" منظور و مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه را تشریح کرد.

حجت الاسلام خواجه کریمی لازمه وحدت حوزه و دانشگاه را ایجاد بسترها و ابزار لازم بیان نمود و گفت : با پیروزی انقلاب اسلامی بستر مناسب ایجاد گردید اما ابزار لازم برای وحدت حوزه و دانشگاه هنگامی فراهم می گردد که تحولاتی در متون و محتوای همه علوم اسلامی ایجاد گردد و متون و محتوای آنها اسلامی شود.

وی اظهار داشت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه نه یکی شدن حوزه و دانشگاه است و نه عدم وجود و تعطیلی علوم می باشد بلکه منظور از وحدت حوزه و دانشگاه که دو مجمع علمی هستند این است که آدابی که در مکتب امام صادق (ع )در بحث تعلیم و تربیت وجود دارد در حوزه و دانشگاه نیز باشد که حاصل آن تربیت دانش آموختگانی باشد که متخلق به اخلاق امام صادق ( ع ) و متادب به آداب الهی باشند .  

در پایان این جلسه مسولین آموزش ، روابط عمومی ، فرهنگی و مرکز مشاوره دانشگاه گزارشی از فعالیتهای ترم جاری  مرکز را ارائه نمودند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر