1396/8/15 دوشنبه برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل با حضور احمد سازی مسئول پژوهش و فناوری ناحیه مقاومت سپاه اردستان، مسئولین و جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان در سالن کنفرانس این مرکز دانشگاهی برگزار شد.

به گزاش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز نائین ابراهیم زاهد زاده اظهار داشت: مایه بسی خرسندی است که در این کارگاه علمی و تخصصی، حول یکی از مهم‌ترین محورهایی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته‌ است، گردهم آمده‌ایم.

زاهد زاده در ادامه افزود در جهان امروز همگان شاهد و ناظرند که اردوگاه استکبار جهانی با تلاشی همه جانبه هدف شوم بلعیدن تمام ذخائر و منابع و ثروت‌های جهان را در دستور کار خود قرار داده است و با شعارهای دروغینی همچون نظم نوین جهانی و دفاع از حقوق بشر، با ظالمانه‌ترین روش‌ها، هر فریاد آزادی خواهانه را در گلو خفه می‌کند.

در جهان پر مناقشه و پر از جنگ و آشوب امروز، آنهایی پیروز واقعی خواهند بود که با توکل بر قدرت لایزال خدای بزرگ و با مجاهدت و تلاش تمام توان خود را برای دفاع در مقابل متجاوزین بسیج می‌کنند و از همه ظرفیت‌ها در این مسیر، کمال استفاده را می‌برند.

وی گفت پدافند غیرعامل به یقین یکی از بهترین‌ شیوه‌ها برای نمایش پایداری میهن اسلامی است و این موضوع مهم که تلاقی علوم و فنون با اندیشه‌های دفاعی است، کشور را در مقابل تهدیدات مصون خواهد داشت.

در اد امه این گردهمآیی احمد سازی مسئول پژوهش و فناوری ناحیه مقاومت سپاه اردستان ضمن تشکر از رئیس و مسئولین دانشگاه پیام نور از برگزاری چنین کارگاهی بیان داشت در کشور عزیز ما که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه سال 1357 غارتگران جهانی را از خوابی‌ گران، آشفته و سراسیمه بیدار کرد، شاهد هستیم که دشمنی استکبار جهانی در قالب‌های مختلف رخ نشان می‌دهد. از غائله گروهک‌ها، تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم‌های اقتصادی و فنی، محدودیت‌های بین‌المللی، اتهام محترم نشمردن حقوق بشر، اتهام تولید سلاح‌های کشتار جمعی و انواع تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری، همه گویای این مطلب هستند که ارودگاه استکبار با تمام توان در مقابل دیانت و آزادی خواهی ملت قهرمان ایران اسلامی ایستاده است.

وی افزود امروز پدافند غیرعامل به عنوان یکی از تدابیر موکد در کارساز مقام معظم رهبری، راهبردی چاره‌ساز برای مشارکت تمام آحاد جامعه به خصوص فرهیختگان، دانشمندان محققان و متخصصان کشور در افزایش توان دفاعی و پایداری کشور است و معظم‌له با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در پدافند غیر عامل مسیری روشن برای تمامی مجامع علمی و دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری کشور مشخص کردند.

مسئول پژوهش و فنآوری ناحیه مقاومت سپاه اردستان درادامه گفت: وظیفه پدافند غیر عامل این است که تهدیدات را شناسایی کرده و راه‌هایی برای جلو گیری و رفع آن ها پیدا ‌کند. امروزه دشمن کشور ما را مورد هجوم تهدیدات بسیاری مانند سایبری، اقتصادی و امنیتی قرار داده و پدافند غیر عامل به ما می‌آموزد که چگونه از دارایی های خود حفاظت کنیم و به کشوری توسعه یافته تبدیل شویم.

احمد سازی در ادامه  افزود : پدافند غیر عامل بر خلاف دیدگاه مردم یک دفاع بدون سلاح است و مجموعۀ اقدامات غیر مسلحانه ای است که کشور را در مقابل تهدیدات حفاظت می‌کند و در تمامی سازمان ها و صنایع کشور انجام می‌شود. پدافند غیر عامل هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری برای آینده‌ای بهتر است و ما باید عینک پدافند غیر عامل را بر چشم بگذاریم و تمامی پروژه‌ها را با توجه به آن انجام دهیم

وی گفت ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی به وجود آمده، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.

در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیب­ هاى ناشى از تحولات خانواده است. تحولاتى که خود منشأ بروز دگرگونى ­هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش­ هاى خانوادگى است. بسیارى از این تحولات و دگرگونى ­ها از بیرون، بر خانواده تحمیل مى ­شود.

این مسئول نظامی  در ادامه با پخش تصاویر و کلیپ های متعدد به آسیب های فضای مجازی و بازی های خطرناکی همچون نهنگ آبی اشاره کرد و درباره چند آسیب از جمله اعتیاد به اینترنت؛ بحران هویت و اختلال در شکل گیری شخصیت؛ تعارض ارزش ها و بحران در هویت دینی جوانان توضیحاتی داد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر