1395/11/27 چهارشنبه همایش اساتید خواهر دانشگاه پیام نور استان اصفهان با عنوان (همسر, مادر, معلم, پژوهشگر من کدامم؟) همایش یک روزه با عنوان همسر, مادر, معلم, پژوهشگر من کدامم؟ با هدف بررسی چاشهای زنان مدرس شاغل در دانشگاه باحضور اعضای هیات علمی و مدرسین مدعو ‍زن دانشگاه پیام نور در محل همایشهای ستاد دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، سخنران گردهمآیی خانم  دکتر علیزاده ضمن اشاره به ضرورت حضور زنان در اجتماع به  تبیین جایگاه محوری زن در تعالی اعضای خانواده و ایفای چهار نقش مختلف پرداخت دکتر علیزاده در ادامه اظهار داشت : در دوران مدرن با توجه به تغییرات پیش آمده در اجتماع، زنان باید  بیش از هر زمان دیگر در اجتماع حضور فعال داشته باشند. یکی از دلائل این امر آنست که مادران امروز که باید دختران و پسرانی تربیت کنند که به زودی باید در جامعه حضور یابند . لذا خود نیز باید در این جمعیت حضورداشته باشند و خود را به مهارت های لازم جهت حضور مفید و مؤثر تجهیز کنند. زنان می توانند در کنار نقش های مادری و همسری با حضور در اجتماع نقش های دیگر را نیز به خوبی إیفا کنند چرا که تمام این نقشها به هم وابسته و مربوطند و جدا از یکدیگر نیستند .  

علیزاده در ادامه افزود: زنان می توانند با شناخت استعداد ها و توانمندی های خود و تقویت و شکوفاسازی آنها خود را به یک "ابر زن" تبدیل کنند، لازمه این امر برنامه ریزی و مدیریت زمان است. نکته مهم ان است که باید توجه کنند که این ابر زن نباید إبر زنی بسیار أیده ال و دست نیافتنی باشد؛ زیرا فشار روانی و فرسودگی ناشی از این کمال گرایی باعث زوال انرژی آنها می گردد. پس باید بین ابر زن ایده ال و زن ضعیف و ناتوان سنتی حد فاصلی را شناسایی کنند که یه ابر زن دست یافتنی و امکان پذیر در آن وجود دارد.

 دکتر علیزاده با توصیف نقش مردان در کنار زنان اشاره کرد : زنان خود همیشه باید به دو نکته توجه کنند؛ یکی آن که قدمت حضور فعال آنها بدین گونه که جامعه ایرانی هم اکنون در حال تجربه کردن آن است به قریب ٥٠ سال اخیر بر می گردد پس هرگز در جهت مقایسه خود با مردان  که قدمت حضور آنها به درازای تاریخ است بر نیایند، و دیگر آنکه خود باید توجه داشته باشند که با توجه به تعدد نقش های آنها أعم از مادری، همسری و مثلا معلمی و پژوهشگری سطح انتظارات آنها از خودشان در مقایسه با مردان  نیز باید کمی کاهش یابد تا فشار نقش کاهش یابد. مثلا  اگر یک همکار مرد در  طول سه ماه سه مقاله می نویسد یک عضو هیئت علمی زن باید به این پذیرش برسد که هیچ إشکالی ندارد که او تنها در این زمان مشابه،  یک مقاله می تواند تهیه کند زیرا او در کنار این شغل به ایفای نقش مهم مادری نیز پرداخته است، مادری کردن او بسیار ارزشمند است و اگر خود بدان ارزش نهد،  دیگران نیز این ارزش را درک خواهند کرد خانم دکتر علیزاده به بحث درباره چگونگی رویا رویی با چهار ضلعی معلم همسر و مادر و پژوهشگر و وجود موانع زیاد برای بانوان در این مسیر و نحوه مقابله با مشکلات این راه پرداخت. در این گردهمایی خانم دکتر غیرتی  نیز به معرفی کار گروههای مختلف تشکیل شده در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور  زیر نظر دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور  پرداخت. لازم به ذکر است این گردهمایی با همت شورای بسیج اساتید خواهران دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر