1397/7/2 دوشنبه بازدید رئیس اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه‌های دنیا (AIUP) و رئیس دانشگاه قفقاز گرجستان از دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر دکتر کاخا شنگلیا رئیس اتحادیه بین المللی روسای دانشگاه ها ( AIUP ) و رئیس دانشگاه قفقاز گرجستان از دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر (واقع در غرب استان اصفهان) بازدید نمود.

کاخا شنگلیا که برای فراهم کردن مقدمات برگزاری همایش بین المللی اتحادیه بین المللی روسای دانشگاه ها ( AIUP )  به اصفهان سفر کرده است، با حضور در فریدونشهر در گلستان شهدای این شهر حاضر شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، در دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر با رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان و جمعی از مردم و مسئولان فریدونشهر دیدار کرد.

رئیس دانشگاه قفقاز گرجستان با استقبال از تعاملات بین دانشگاهی، از آمادگی خود برای اعطای سهمیه پذیرش دانشجوی این دانشگاه به مردم اصفهان و فریدونشهر سخن گفت و از رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان دعوت کرد با سفر به گرجستان، ضمن بازدید از دانشگاه‌های آن کشور، آغازگر روابطی جدید در حوزه دانشگاهی بین دو کشور باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان هم در این نشست از روابط حسنه و قرابت فرهنگی دو کشور ایران و گرجستان سخن گفت و با مثبت دانستن این قبیل مراودات، خواستار انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و فرهنگی متداوم بین دو کشور شد.

مهدی یوسفی ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب شخصیت علمی یکی از کشورهای منطقه به ریاست اتحادیه رؤسای دانشگاه‌ها جهان، اظهار امیدواری کرد این انتخاب بتواند در ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشگاه‌های منطقه کمک کند.

وی تقارن این سفر با آغاز سال تحصیلی در کشور را به فال نیک گرفته و از خدمات فراگیر دانشگاه پیام نور در سراسر کشور در طول مدت عمر 30 ساله خود سخن گفت و عنوان کرد: این دانشگاه تاکنون بیش از دو میلیون فارغ التحصیل در رشته‌های مختلف و متنوع و در هر سه مقطع تحصیلات تکمیلی داشته است.

عضو شورای پژوهشی دانشگاه پیام نور با بیان این که شیوه آموزشی دانشگاه پیام نور، آموزش از راه دور و به صورت نیمه حضوری است، «علم برای همه، در همه جا و همه وقت» را بخشی از آموزه‌های دینی اسلام بیان کرد که دانشگاه پیام نور تلاش کرده در جهت این آموزه دینی قدم بردارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با تأکید بر این که ایران و گرجستان سابقه تاریخی در مراودات بین دو کشور دارند، گفت: هرچه این مراودات بیشتر باشد به ثبات منطقه و رشد علمی و استقلال دو کشور بیشتر کمک خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد حاصل این نشست ارتقای سطح فرهنگی و سطح مراودات دانشگاهی بین دو کشور و همکاری‌های بین المللی با اتحادیه رؤسای دانشگاه‌های جهان باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در این جلسه که راجع به تبادلات دانشگاهی و بیان نقطه نظرات چهره‌های علمی بود گفت: دو کشور ایران و گرجستان ظرفیت تبادل دانشجو، استاد و متون دانشگاهی را دارند و بر اساس صحبت‌ها و توافقاتی که امروز با حضور رئیس دانشگاه قفقاز شد، با همکاری واحد بین الملل دانشگاه پیام نور، تفاهم‌نامه‌ای را تنظیم کرده و به امضا خواهیم رساند.

مهدی یوسفی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه سراسری است ولی چون بخشی از شهروندان استان اصفهان گرجی زبان هستند و از نزدیکی فرهنگی با کشور گرجستان برخوردارند دانشگاه پیام نور استان اصفهان تلاش می‌کند به طور ویژه در ایجاد روابط فرهنگی و علمی دو کشور نقش آفرینی کند.

وی همچنین افزود: دانشگاه پیام نور استان اصفهان تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر کنفرانس اتحادیه رؤسای دانشگاه‌های جهان در اصفهان به کار خواهد بست.

در پایان این جلسه به رسم یادبود هدیه نفیسی از صنایع دستی اصفهان توسط رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان به کاخا شنگلیا اهدا شد.

لازم به ذکر است شهر فریدونشهر واقع در 185 کیلومتری غرب اصفهان، خواستگاه ده‌ها هزار گرجی زبان ساکن در ایران است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر