1396/6/14 سه‌شنبه صعود گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه پیام نور استان اصفهان به قله 3636 متری دالان کوه گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه پیام نور استان اصفهان موفق به فتح قله 3636 متری دالانکوه شدند.

گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه پیام نور استان اصفهان در یک صعود پرافتخار قله 3636 متری دالانکوه واقع در غرب استان اصفهان را فتح کرد. در این صعود که مصادف با عید قربان انجام شد تعدادی از کارکنان اداری و علمی از دانشگاههای پیام نور استان اصفهان حضور داشتند.

دالانکوه رشته کوهی از رشته کوههای زاگرس مرکزی واقع در غرب استان اصفهان می باشد که در میان سه شهرستان فریدن،تیران و کرون و چادگان قرار گرفته و دارای قله های متعدد و بلند می باشد که ارتفاع بیشتر آنها بالای 3000متر می باشد. از آنجایی که در این رشته کوه دو خط الراس موازی وجود دارد و حد فاصل آنها فضایی شبیه دالان به وجود آورده است به دالانکوه مشهور شده است که در گویش محلی کوه دالان گفته می شود. ضمنا این قله زیبای مخروطی شکل به دلیل شباهت ظاهری که به قله دماوند دارد به دماوند اصفهان معروف است.  یکی از قله های معروف رشته کوه دالان کوه، قله دالان با ارتفاع 3636 متر می باشد که گروه کوهنوردی استان اصفهان موفق به فتح آن گردید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر